Психологічна служба

25.04. для здобувачів освіти 4-В класу була проведена година спілкування на тему: “Мої емоції”🙂🫤

Разом з учнями виконали вправу “Термометр настрою”🌡, з’ясували що це – емоції людини, які вони бувають📝

Також, створили власну листівку із пам’яткою “Як я можу покращити свій 

настрій”🤲🏻☀️🌈

🎭

МАФІЯ – це надзвичайно цікава, інтелектуально-логічна, математично-психологічна, основана на позитиві гра. 

♟️Дана гра формує : 

-впевненість у собі і переконливість;

-навички ефективних переговорів: не завжди говори, що знаєш, але завжди знай, що говориш;

-стриманість і спостережливість в критичних ситуаціях;

-розвиток інтуїції;

-навички розпізнання брехні;

– прийоми маніпуляції;

-навички вербального і невербального впливу на аудиторію.

У рамках проведення Тижня психології педагоги ліцею долучилися до цікавої 

просвітницької гри💯🤝🏼

Для здобувачів освіти 9-А класу була проведена година спілкування на тему:

 “Орнамент душі”🎨🖌

Разом з учнями обговорили, що таке емоції та почуття, якими бувають їхні прояви📌

Виконали вправу “Користь та шкода від емоцій” та попрацювали із мандалами.

Кожен учень доповнив мандалу кольорами, створивши свій унікальний орнамент🪽

Мандалотерапія – це мистецтво, яке сконцентроване у колі, воно володіє особливою магією, адже ми неначе створюємо своє священне місце 

захисту🪄

На уроці панувала атмосфера спокою та релаксу🫶🏼🫶🏼🫶🏼

Разом з учнями 8-Б класу провели бесіду на тему:” Інтимні селфі в інтернеті – жарт чи ризик?”📷📣

Обговорили значення поняття “секстинг” та “онлайн-грумінг”, з’ясували ознаки інтернет-шахрайства, а найголовніше – як діяти, якщо неповнолітня особа стала жертвою шахраїв🗣💰

Учні усвідомлено та відповідально ставляться до даної тематики. У кінці бесіди переглянули тематичні відео та виконали вправу “Like-dislike”👍🏻👎🏼

Розпочинаємо Тиждень психології з важливих тем💜

Для учнів 8-І класу була проведена година спілкування з елементами творчості на тему: “Портрет особистості”👦🏻👧🏼🧑🏽

Розібрали поняття “особистість”, сформували герб-ідентифікацію, з’ясували чому кожен з нас є особистістю🙌🏼

На завершення виконали вправу “Клубок побажань”🧶, де кожен здобувач освіти, передаючи клубок, формував “павутинку” теплих слів для однокласників💓

Година спілкування була націлена на формування позитивної Я-концепці учнів, адже нам потрібно розуміти і пам’ятати цінність кожної особистості🙏🏼☀️

🦋16 квітня – День обізнаності про стрес📌

📍7 квітня – Всесвітній день здоров’я🙌🏼
Напередодні цього дня соціально-психологічна служба разом із учнями 6-Б класу провели бесіду на тему:
” Піраміда здоров’я”🌈
Разом із учнями з’ясували, які є компоненти здоров’я і що вони означають🖋
А це:
-фізичне здоров’я🚴‍♂️🍎
-психічне здоров’я🧘‍♀️🧘
-соціальне здоров’я🫂🎭
-духовне здоров’я🦋🎨

До кожного компоненту піраміди виконували різноманітні завдання.
☝🏼Пам’ятаймо, що кожен компонент є важливим у системі і кожному з нас потрібно турбуватися про себе, адже наше здоров’я – у наших руках!🤲🏻💚

03.04 для учнів 11-А та 11-Б класу була проведена бесіда на тему: “Основи планування сім’ї”

👨‍👩‍👧‍👦
👩‍👦
👨‍👩‍👦

Здобувачі освіти незабаром розпочнуть нові сходинки життя, де провідною діяльністю буде не лише здобуття спеціальності, а й створення сім’ї🫂

✏️Разом із лектором учні обговорили, щоб вони взяли позитивне у свою сім’ю зі своєї батьківської сім’ї і щоб вони точно не перенесли у своє майбутнє.

Також, обговорили провідні ролі кожного члена сім’ї🏡

Приємним є той факт, що  здобувачі освіти є усвідомленими щодо даної тематики, їхні погляди є сучасними та перспективними. Наша молодь є трансформатором моделі сім’ї до якої звикло наше суспільство. Тому, розвиваймо у наших дітях, учнях сімейні цінності, які будуть основою становлення нашої держави💛💙

🌈До Міжнародного дня щастя☀️💛🎉
з учнями 1-В було проведене заняття з психосоціальної підтримки.
Разом з’ясували, що день започаткувала Організація Об’єднаних Націй у 2012 році.
Мета свята – показати, що всіх нас об’єднує прагнення бути щасливим. І ми є всі рівні у праві на щастя👫🏼👨🏽‍🤝‍👨🏼👩🏼‍🤝‍👩🏽
Учні виготовили власноруч листівку «Кульки щастя» в техніці «пальчикове малювання». Це найкращий спосіб розвинути не тільки дрібну моторику рук, а й мовлення, фантазію та уяву.
Творимо щастя через творчість!💚

🌈Чи можливо в умовах війни залишатися в ресурсі, тренувати психологічну стійкість та знаходити час для відновлення? Можна!

Соціально-психологічна служба ліцею для педагогів  провела зустріч задля відновлення ресурсу, релаксації та покращення настрою☀️☀️☀️
Під час зустрічі учасники ознайомились із поняттям «ресурс педагога», розширили уявлення про внутрішні та зовнішні ресурси, з правилами ресурсності та протидії емоційному вигоранню педагогів та з рекомендаціями, як актуалізувати внутрішній потенціал з метою пошуку власних ресурсів🌻🌻🌻
Разом виконали цікаві техніки самопізнання та відновлення психічного здоров’я.
✒️Психологічна ресурсність особистості – це здатність людини актуалізувати власні психологічні ресурси з метою саморозвитку, саморозкриття у взаєминах та надання підтримки іншим.
Професійне здоров’я педагога є необхідною умовою його активної життєдіяльності, самореалізації, розвитку творчого потенціалу 💛

Для учнів 7-А класу була проведена година спілкування на цікаву тему: “Емоційний інтелект”🧠🎭

Разом з’ясовували поняття “емоція”, які емоції бувають🖋

Також провели пізнавальні вправи, однією з яких була вправа “Розпізнай емоцію”😺😿

Розвинений емоційний інтелект є одним із важливих критеріїв успішної особистості🤝🏼📚📈

🎉До Міжнародного дня щастя☀️🌈

Разом із учнями 3-Б класу поспілкувалися про започаткування свята та його важливість🙌🏼 Кожен здобувач освіти сформував свою ЩАСЛИВУ квітку, на якій написав справи, які приносять  задоволення та радість аби знати, що ми можемо зробити, коли маємо невдалий день🌻🌷🪻

На завершення усі виготовили листівку у техніці гофрованого паперу🎈🪁🤡 Листівки наповнились барвами, теплими побажаннями, які учні подарують тим, кому бажають радість, чудовий настрій та погожий день!🫂🧡

🌈20 березня –
Міжнародний день щастя!☀️💛🎉
Із учнями 3-А класу була проведна година спілкування присвячена цьому дню.
Разом з’ясували, що день започаткувала Організація Об’єднаних Націй у 2012 році.
Мета свята – показати, що всіх нас об’єднує прагнення бути щасливим. І ми є всі рівні у праві на щастя👫🏼👨🏽‍🤝‍👨🏼👩🏼‍🤝‍👩🏽
Учні виготовили власноруч Птаха Щастя – лелеку, адже в українській культурі цей птах символізує радість, щастя, добробут та любов🪽🙏🏼
Своїх птахів щастя учні понесуть у домівки до рідних 👨‍👩‍👧‍👧🏠
Не забудьте і Ви сьогодні принести у свій дім щастя – посмішкою, приємною справою чи спільним часопроведенням!💚

Сьогодні, 15.02.2023р. разом з учнями 3-В класу створили листівку приємних побажань до
Дня спонтанного прояву доброти❣️
Заняття з елементами творчості спрямоване не лише на розвиток пізнавальних процесів, а й на розуміння того, що потрібно робити добрі справи та говорити приємні слова людям, яких ми любимо🥰
Учні виготовили листівку та вклали у неї не лише свою креативність, а й сердечні побажання рідним💘👨‍👩‍👧‍👦

Сьогодні разом з учнями 3-Г класу створили власну неповторну валентинку до
Дня всіх закоханих❣️
Заняття з елементами творчості дало можливість розвинути уяву, креативність,
моторику рук🙌🏼💡
Такі заняття є елементами психосоціальної підтримки здобувачів освіти, адже кожному з нас хочеться уваги, в незалежності від дати на календарі❤️🫂

08.02.2024р. До Всесвітнього дня Безпечного інтернету проведена година спілкування з учнями 7-Б класу на тему: «НЕ ведусь!»💻📲
Разом із учнями з’ясували, яка небезпека може приховуватись за інтернет-спілкуванням, що таке приватна інформація і до кого можна звернутися у випадку інтернет-небезпеки‼️ Також пригадали правила безпечного
користувача📌📱

30 січня відзначається Шкільний день ненасильства та миру🕊

Запропонував його святкування у 1964 році іспанський поет Льоренсо Відаль. 

Все своє свідоме життя ця талановита людина відстоювала ідеї пацифізму, виступаючи проти насильства у будь-якому його прояві.🙌🏻

Сьогодні, 28.11.2023р., в рамках Всеукраїнської акції
«16 днів проти насильства»🙅🏻‍♀️🔗
учні 8 – 10 класів переглянули соціальну виставу «Я ще Людина?» від зразкової аматорської театральної студії “Бешкетники” Палацу культури міста Луцька 🎭
У виставі висвітлювались важливі питання – цінність людини, життя, гідність та можливість змінювати себе і своє ставлення до того, що відбувається навколо🙏🏼

👭

До Всесвітнього дня дитини (20.11)

👬

Соціально – психологічна служба разом із учнями 4-Б класу спілкувалась про започаткування дня та про права кожної дитина 📃📌

Учні на початку уроку побажали своїм однокласникам приємні речі☀️ переглянули мультфільм про права дітей🧑‍💻 давали відповіді на усі запитання🙌🏼

На завершення виготовили хамелеона настрою та виконали релаксаційні вправи🌈🦎

16.11. Квітка толерантності розквітла на уроці в учнів 4-Г класу🌻🌷🪻

Разом із дітьми роздумували, що ж таке толерантність, як себе повинна поводити толерантна людина🙌🏼

Усі свої думки записали на власноруч виготовлених квітах, які залишаться добрими путівниками школярів☀️🌈

Завершили урок релаксаційними вправами💫💫💫

Профорієнтаційна зустріч з представником ЛНТУ для учнів 11 – А та 11- Б класу 📚

Розмова про вибір майбутньої спеціальності, про ЛНТУ, про освітні програми “Маркетинг” та “Цифровий маркетинг”

✏️📈💻

13 листопада – Всесвітній день доброти🤍🫂

Соціально-психологічна служба із учнями 4-А класу провела цікавий, творчий урок🖍

Разом із учнями пригадали, що кожен зробив сьогодні доброго, проговорили чому важливо і чим корисно говорити добрі слова і робити добрі справи☝🏼

А на завершення уроку кожен учень зробив свого птаха добра, який вони понесуть у свої домівки разом із добрими словами та справами🕊🕊🕊

У день доброти бажаємо, щоб птах добра та миру завітав у Вашу домівку!💙💛

Разом із учнями 9-Б класу було проведено два заняття  на тему: “Збереження психічного здоров’я” та “Резильєнтність=стресостійкість”✍️
Здобувачі освіти, працюючи у групах, визначали, що допомагає, а що шкодить ментальному здоров’ю людини🤔🦋Разом опрацьовували нове цікаве поняття “резильєнтність”, з’ясовували його компоненти та чому пружність психіки важлива у сьогоденні 🏐 Завершили терапевтичною вправою “Моє коло контролю”, у якій учні з’ясовували на що вони можуть повпливати, а на що ні🪄

Продовжуючи тематику до Всесвітнього Дня ментального здоров’я🦋

Соціально-психологічна служба разом із 7-Г класом провели арт-терапевтичне заняття з елементами тренінгу. Здобувачі освіти власноруч виготовили “терапевтичного їжачка – ЩАСТЯ”🦔 Кожен їжачок мав особливі кульки на яких було написано, що учням приносить радість та щастя!🫶🏼🎈🎈🎈

🦋З Днем ментального здоров’я!🦋

Що таке насправді турбота про себе?🤔

☀️Турбота про себе є важливим аспектом нашого психологічного здоров’я і щастя. Вона сприяє підвищенню нашої ефективності, підтримує наше фізичне і емоційне самопочуття. Зневага ж до власних потреб може призвести до депресії, стресу та вигорання.

🌻Для кожної людини вкрай важливі:

🍀Фізичне здоров’я. Правильне збалансоване харчування, регулярне помірне фізичне навантаження і повноцінний сон.

🍀Емоційне самопіклування. Навчіться розпізнавати та виражати свої почуття, шукати способи релаксації та зняття стресу.

🍀Інформаційна гігієна. Важливо регулювати час, котрий ви проводите в соцмережах і у стрічках новин. Візьміть за правило, наприклад, не гортати стрічку під час їжі, у транспорті, перед сном тощо.

🍀Рефлексія та самовдосконалення. Ви можете визначити свої цілі та сформулювати бажання, а потім створити плани для досягнення їх. Виберіть щось одне й починайте втілювати задумане в життя.

🍀Спілкування. Підтримуйте або відновіть стосунки із близькими та приємними вам людьми.

🍀Відмова від почуття провини. Важливо розуміти, що турбота про себе не є егоїстичним вчинком, вона допомагає зберегти емоційну стабільність.

Коли ж ви відчуєте, що знову починаєте занадто багато турбуватися про інших і забуваєте про себе, згадайте слова, що ви неодноразово чули: “Спершу надіньте кисневу маску на себе, а потім допоможіть дитині”. Оскільки лише сповнені сил ви здатні прийти на поміч іншим.🫶🏼

Сьогодні, 10 жовтня, до Всесвітнього дня ментального здоров’я🦋 соціально-психологічна служба з учнями 7 – В класу провели арт-терапевтичне заняття з елементами тренінгу. Діти ознайомились з техніками , які підтримують ментальне здоров’я та власноруч виготовили “терапевтичного їжачка – ЩАСТЯ”🦔💕 У кожного їжачка були кульки – особливі, адже на своїй кульці учні писали, що їм приносить радість та щастя!🎈🎈🎈

Рекомендації батькам п’ятикласників

1. Головне – абсолютне прийняття дитини зі всіма її перевагами і недоліками. Це запорука порозуміння в родині.

2. Намагайтеся зрозуміти,з якими труднощами стикається дитина при переході з початкової школи до старшої.

3. Не відмовляйте дитині у допомозі у виконанні домашнього завдання, якщо вона просить. При цьому не робіть нічого замість дитини, робіть з нею, привчайте її до самостійності.

4. Допоможіть п’ятикласнику запам’ятати імена класного керівника і вчителів-предметників. Познайомтесь з ними особисто, встановіть контакт.

5. Не висловлюйтесь негативно про школу, вчителів у присутності дитини, навіть якщо вам здається, що для цього є підстави. Створюйте у дитини позитивне ставлення до школи. Спробуйте розібратися у проблемній ситуації, що виникла. Краще, щоб вчитель був вашим спільником.

6. Забезпечте своїй дитині дотримання оптимального для цього віку режиму дня і зручне робоче місце вдома. Розробіть пам’ятку з виконання домашнього завдання.

7. Подбайте про те, щоб у вашої дитини були друзі, товариші з класу, запрошуйте їх до себе в гості.

8. Щоденно цікавтесь шкільними справами дитини, виявляючи увагу і терпіння, не обмежуйтесь фразами «Що отримав?», «Як справи?», розпитуйте про настрій, виявляйте емоційну чуйність, діліться почуттями. Створіть дитині емоційний комфорт вдома, навчіться правильно спілкуватися з підлітком.

 9. Радійте досягненням своєї дитини. Не будьте скупими на хвалу, помічайте навіть незначні успіхи і досягнення. У жодному разі не порівнюйте його з іншими дітьми, давайте оцінку не дитині, а її вчинкам.

10. Успіх чи невдача впливає на мотивацію навчання, тому особливу увагу необхідно приділити формуванню правильного ставлення дитини до помилок, невдач, промахів. Тому що це поштовх до самовдосконалення, щоб стати краще, сильніше, досвідченіше.

11. Не залякуйте дитину. Страх гальмує її діяльність.

12. Під час зустрічі з невдачами у навчанні намагайтесь розібратися разом, знайти вихід, передбачити наслідки дій.

13. Не змушуйте дитину працювати «на оцінку», тому що це більш за все провокує шкільні страхи, що пов’язані з невпевненістю в своїх силах, тривогою з приводу негативних оцінок чи їх очікуванням.

14. Контролюйте дитину, роблячи їй зауваження. Якщо сварите дитину, поясніть за що. Не використовуйте часто помилки дитини для її критики.

18.05 учні 5-Б та 5-В класу мали корисну зустріч із представником фонду “Переображення” Анастасією.☀️

Година спілкування була присвячена темі дорослішання.👩🏽‍🤝‍👨🏼👩🏼‍🤝‍👨🏻

Анастасія поспілкувалася із учнями щодо статевого дозрівання, особливостей стосунків між хлопчиками та дівчатками, а також щодо особистих кордонів та безпеки.🫂

Учні були активними та із зацікаіленістю вели бесіду.🙌🏼🧡

18.05 разом із учнями 6-В класу поспілкувалися на тему:”Лихослів’я”🗣

Визначили, що містить у собі дане поняття, якими є причини вживання нецензурної лексики та яка ж може бути відповідальність за вживання лайки.🙊📃

Учні були активними, комунікували та ставили питання.

🙋🏻‍♂️🙋🏼‍♀️

12.05.2023 року, на запит класного керівника 7Б, соціально-психологічна служба ліцею з учнями провели заняття з елементами тренінгу на тему: 👩🏼‍🤝‍👨🏻👫🏼«Згуртованість класного колективу» – з метою покращення взаємодії між учнями☀️, розвитку уміння працювати в команді 🫱🏻‍🫲🏼та усвідомлення кожним учасником своєї ролі в колективі.🧩🪁

28.04, з учнями 4-Б класу👩🏻‍🤝‍👨🏼 досліджували та представляли власну неповторність – створювали «Герб особистості» – проявляючи свої творчі здібності, активність та креативність.🪁🎨

Також, здобувачів освіти ознайомили з релаксаційними та дихальними техніками, які допомагають впоратись з тривожними станами та позитивно налаштуватись.🌞🌈

27.04. у рамках декади молодих педагогів був проведений міні-тренінг на тему:”Цілепокладання та формування позитивної мотивації досягнень”.📝

Кожен із присутніх формував власний герб цілей та досягнень,  ознайомлювався із правилами побудови цілей та методами і принципами їх досягнень.🎯

На завершення попрацювали із асоціативними картами, які допомагають знайти відповіді на потрібні питання. ✨

Дякуємо педагогам за залученість, активність, відкритість та приємні емоції.🧡🙌

27.04.2023р. з метою профілактики посттравматичних стресових розладів з учнями 8 В класу шукали внутрішні ресурси для досягнення поставлених цілей. Здобувачі освіти в творчій та позитивній атмосфері створювали «Власні герби» – як символ натхення та сили для реалізації мети.

Сьогодні “Теплу листівку” створювали для себе учні 6-А класу.❣️ Легка, товариська атмосфера панувала у класі. 👐🏼
Разом засвоїли техніки дихання, які можуть допомогти у стресових ситуаціях та поруч із парасолькою захисту☂️ сформували теплі побажання, які учні адресували собі, мамі та іншим рідним та близьким.🌈☀️

В рамках проведення Тижня психології💜 18.04.2023 з учнями 7-І класу проведене заняття з елементами тренінгу з психоемоційної підтримки в умовах війни, відновлення стану безпеки та впевненості у власні сили.🙌 Здобувачів освіти ознайомили з дихальними техніками, релаксаційними вправами.🍃 Також, учні виготовили символічний образ лева🦁 , який уособлює в собі сміливість, хоробрість та відвагу.🙋🏻‍♂️🙋🏼‍♀️

В рамках декади природничих дисциплін фахівці соціально-психологічної служби ліцею провели заняття з елементами тренінгу для учнів 7 Б класу з метою стабілізації психоемоційного стану, відновлення почуття безпеки та профілактики посттравматичних стресових розладів. Здобувачів освіти ознайомили з техніками дихання, заземлення, «тут і тепер», релаксаційними вправами. Також, учні власноруч виготовили “Теплу листівку” у вигляді парасольки, що асоціюється із захистом та підтримкою. Діти “свою парасольку” доповнили словами підтримки, які вони могли б сказати собі чи комусь важливому, коли вони цього потребують.

В мережі останнім часом більше стає згадок про прихильників молодіжних субкультур та поширення їх серед підлітків

Іноді підліток не може самостійно реалізувати свої бажання. Він знаходить своє місце у молодіжному угрупуванні для свого самоствердження та своєї самореалізації. Задля цього підлітки об’єднуються у неформальні групи.

Деякі батьки навіть можуть не підозрювати, що її дитина належить до певної субкультури та може мати девіантну поведінку. Що ж робити батькам, у цій ситуації  – читайте детально у дописі.

🔗 Спокійно, відкрито і прямо спілкуйтеся з дитиною. Надайте їй можливість говорити,

коли вона буде до цього готова. Не підганяйте її.

🔗 Якщо дитина розповідає куди вона ходить та як проводить свій час. Проявіть якомога повнішу обізнаність в обговорюваній темі; виявляйте терпіння, наполегливість, доброзичливість для уникнення емоційного дискомфорту, недовіри чи агресії з боку підлітка

🔗 Опановуйте Інтернет-технології, майте власний акаунт і станьте другом своїй дитині

в соціальних мережах;

🔗 Щотижня аналізуйте вміст сторінок дитини, уважно читайте її публікації, вивчайте групи, до яких вона приєдналася;

🔗 «Познайомтеся» з її віртуальними друзями, звертайте увагу на фото й відео, що викликають інтерес дитини, зокрема ті, що збережені, поширені або вподобані;

🔗 Покажіть дитині, що вона вам небайдужа, що ви піклуєтеся про неї та запропонуйте спільно провести час.

🔗 Зосередьтеся на тому, щоб показати дитині її переваги, знайдіть у неї сильні сторони,

допоможіть їй побачити себе унікальною особистістю.

🔗 Після встановлення контакту та виявлення підлітком довіри до вас, слід пояснити згубність і безперспективність деструктивної поведінки, підкріплюючи це фактами, які добре відомі підліткові; допомогти підлітку зрозуміти ступінь ризику від деструктивної поведінки і невідворотної відповідальності за скоєне (зокрема у випадку вчинення

булінгу або іншого правопорушення).

❗️ ПАМ’ЯТАЙТЕ, що в зону ризику проявів деструктивної поведінки потрапляють підлітки, яким бракує батьківської уваги і підтримки, а також ті, чиє перебування в мережі Інтернет не контролюється.

03.12 – Міжнародний день людей з обмеженими можливостями

Психолог та соціальний педагог разом із учнями інклюзивної та індивідуальної форм навчання  виготовляли іграшку – антистрес. Діткам було цікаво, весело та корисно!🌞

“16 днів проти насильства”

01.12. Всесвітній день боротьби зі СНІДом

Учні 9-х та 11-го класів долучилися до Всесвітнього флешмобу підтримки ВІЛ та СНІД інфікованих.

Практичний психолог та соціальний педагог активно спілкуються із учнями випускних класів щодо вибору професії. Цього тижня були проведені години спілкування на тему “Хто ти за покликанням”.  

За QR-кодом кожен може пройти тестування та отримати результат щодо вибору професії. Адже, якщо людині правильно підібрати професію “до душі”, то це принесе користь не лише суспільству, а й психічному здоров’ю людини.🤝

25.10 соціально-психологічна служба разом із учнями 7-г класу  провели годину спілкування із елементами тренінгу☀️

Разом дізнались щось нове про однокласників, обговорили що зближує та руйнує колектив. Посмішки та гарний настрій панували у класі!💛

У Луцькому ліцеї 15 соціально-психологічна служба ділилась корисними посиланнями на тему:”Знання під час війни” . Інформація поширювалась серед вчителів, учнів, батьків. 

Прикріплюємо перелік посилань нижче:

Урок 1. «Інформаційна безпека» 

Відеоурок https://youtu.be/l9SKMWfzBo0

Урок 2. «Психологічна безпека» 

Відеоурок https://youtu.be/LngsvniRHnI

Урок 3. «Особиста безпека» 

Відеоурок https://youtu.be/tUATv2yAAbA

Урок 4. «Національна безпека» 

Відеоурок https://youtu.be/d2fMsjNrBdQ

Урок 5. «Мінна НЕбезпека» 

Відеоурок: https://youtu.be/rZQTYnnAKoU

Бережіть себе!🕊

18.10. – Європейський День боротьби з торгівлею людьми

📌 Перша леді України Олена Зеленська поділилася дуже корисною підбіркою контактів, що надають психологічну підтримку та допомогу кожному, хто на неї потребує. 

💬 Як зазначила Олена Зеленська: «Якщо сьогодні ви потребуєте підтримки та психологічної допомоги, будь ласка, звертайтеся на одну із «гарячих ліній». Наші мости – вистоять. Україна – вистоїть. І ми маємо вистояти також».

📍лінія Національної психологічної асоціації 0 800 100 102 (з 10:00 до 20:00 щодня, дзвінки безкоштовні);

📍лінія міжнародної гуманітарної організації «Людина в біді» 0 800 210 160 (цілодобово, дзвінки безкоштовні);

📍Київський міський центр психолого-психіатричної допомоги при станах душевної кризи (044) 456 17 02, (044) 456 17 25 (цілодобово);

📍лінія емоційної підтримки МОМ 0 800 211 444 (з 10:00 до 20:00 щодня, дзвінки безкоштовні);

📍лінія запобігання самогубствам Lifeline Ukraine 7333 (цілодобово);

📍лінія з попередження домашнього насильства, торгівлі людьми та гендерної дискримінації ГО «Ла Страда-Україна» 0 800 500 335 (з мобільного або стаціонарного) або 116 123 (з мобільного) (цілодобово, дзвінки безкоштовні).

👉 Дізнайтеся, як підтримати себе та інших у періоди стресу:

bf.in.ua/useful

Міжнародний день миру відзначається щорічно 21 вересня. Для України це свято має особливе значення. Протягом усієї історії українська держава боролася за своє мирне існування. Корекційні психологи Луцького ліцею № 15 теж долучились до проведення мирних заходів та акцій – разом зі здобувачами освіти виготовляли “голубів миру”. Бажаємо миру, спокою і благополуччя нашій незалежній рідній Україні! Слава героям!

До Всесвітнього дня запобіганню самогубствам психологічна служба поспілкувалась із учнями 7-І класу на тему “Чому я люблю життя”. Учні разом із психологом розмірковували про особливості життя, його цінність та неповторність. Порозмірковуйте і ви для себе чому любите життя!

У Луцькій територіальній громаді запрацювала «кімната кризового реагування» для осіб, які стали жертвами домашнього насильства або насильства за ознакою статі. *Право на влаштування до кризової кімнати має:
-повнолітня постраждала особа;
-особа, яка не досягла повноліття, але перебуває (перебувала) у зареєстрованому шлюбі;
-дитина у разі її прийняття до кризової кімнати разом з матір’ю або особою, яка її замінює.
*З метою гарантування безпеки осіб*, які постраждали від домашнього насильства адреса кризової кімнати не розголошується. Управління інформаційної роботи міської ради
(777904, 777946, 724727, 720665)

Як спонукати дітей навчатися та відвідувати уроки? Не треба примушувати, зараз головне завдання для кожного – самозбереження. 

Для виховання дітей в умовах воєнного стану хочемо запропонувати деякі елементи військової педагогіки (В. Сухомлинський в інтерпретації К. Мілютіної):

1. Ставимо перед дитиною конкретні цілі ( не «треба вчитися», а «зроби завдання з математики»). Коли дитина чує конкретну ціль, їй легше включитись в роботу.

2. Забуваємо про власні амбіції (Моя дитина – відмінник. Зараз головне – фізичне виживання та психічне здоров’я).

3. Не драматизуємо. Те, що дитина не хоче вчитись, не свідчить про те, що ви погані батьки. Просто навчання зараз – не головне.

4. Вчимо на власному прикладі – разом читаємо, разом вирішуємо якісь задачки.

5. Мотивуємо. Тут важливо знайти для кожної дитини те, що її зацікавить. Якщо зроблені домашні завдання – можна дати додатковий час для гри, можна піти прогулятись, можна раз на тиждень їздити в нове місце. Тут все залежить від інтересів дітей та можливостей батьків.

Важливо пам’ятати про те, що чим більше ми примушуємо та сваримо, тим більший супротив відчуваємо з боку дитини.

Ще один важливий момент – переживання стресу впливає на всі когнітивні процеси, погіршуються пам’ять та увага. Дитина дійсно не може сконцентруватись на чомусь чи вивчити твір так, як це вона робила раніше. 

Тому допомагаємо, а не сваримо.

Пам’ятка для батьків

У рамках тижня психології учні нашої школи долучилися до акції “Серце до сердечка”. Діти створювали патріотичні вироби : малюнки, віночки і навіть поєднали творчість та патріотизм у передвеликодніх приготуваннях!

Усі впоралися чудово! Дякуємо кожному

22.04. День 5 – День психолога

Щороку 23 квітня в Україні відзначають День психолога!

І в цьому наші фахівці випередили колег з інших держав, які не можуть похвалитися офіційним днем ​​в календарі. Навіть у світової психологічної спільноти такого немає.

Психолог – це кваліфікований спеціаліст, який займається вивченням та коригуванням душевного стану людини, яка до нього звернулась за допомогою.  Основне завдання психолога полягає у тому, щоб покращити емоційний стан та самопочуття людини.

21.04. День 4 – ” Я пізнаю себе”!

Кожна людина володіє життєвими ресурсами, якими може 

розпоряджатися і забезпечувати певні процеси. Завдяки особистісним 

ресурсам забезпечуються потреби у виживанні, безпеці, комфорті, 

соціалізації і самореалізації. Іншими словами можна сказати, що зовнішні і 

внутрішні ресурси людини – це його життєва опора.

20.04. День 3 – День підтримки

Боятися, відчувати тривогу, бути у ступорі або, навпаки, заливатися сльозами і панікувати — в умовах війни є нормальною реакцію на ненормальні події. Але ця реакція не на користь у ситуаціях, коли треба діяти тверезо. Що робити у разі паніки?

Не забувайте, що ви сильні.

Ви потрібні близьким, тому маєте бути стійкими та спокійними.

1. Дихайте 

Дихайте квадратом: вдих на рахунок 1234 (рахуйте про себе «один-два-три-чотири») – пауза 1234 – видих 1234 – пауза 1234. Можете при цьому малювати очима квадрат.

Подовжений видих: 1234 вдих, 12345678 видих так, щоб повітря виходило зі свистом через вузьку щілину.

2. Співайте, якщо це безпечно

Співайте разом гімн України — це додасть сил і єднання. Тут і подовжений видих, і управління диханням, і голос, і виплеск емоцій назовні, і слова треба згадувати, отже вмикається когнітивна функція. Або увімкніть енергійну пісню з активним вокалом і голосно співайте.

3. Використовуйте техніку заземлення

-Подумки або вголос відповідайте на питання: «Хто я? Де я? Якого року народження?»

-Назвіть, наприклад, 5 предметів жовтого кольору, 5 видів птахів або 5 назв футбольних клубів.

-Торкайтеся до різних предметів, холодних і гарячих, гладких та шорохуватих.

-Відрізніть різні звуки, що звучать зараз поряд – голоси, шорхіт, стукіт.

-Відчуйте запахи, які вас оточують.

Розімніть своє тіло руками.

4. Знімайте м’язову напругу

Напружте все тіло, всі м’язи, в тому числі обличчя, голову, шию, плечі, живіт, спину, руки, ноги на дві-чотири секунди, і з видохом розслабте. Повторюйте кілька разів підряд.

5. Рухайтесь

Танці, спорт, рубання дров, миття підлоги – будь-яка фізична активність переключає увагу і знімає напругу в тілі.

6. Не забувайте про воду

Пийте багато води, але повільно, без поспіху.

-Вмийте обличчя і руки холодною водою.

-Прийміть теплий або прохолодний душ.

А що як допомога треба іншому?

Якщо “накрило” не вас, а близьку людину – говоримо чітко, коротко і ясно, в режимі однозадачних команд: “Я тут, поруч з тобою. Подивитися на мене. Сядь. Встань. Вдих. Видих.”

Не треба трусити чи давати ляпасів, але досить голосно зверніть на себе увагу.

Бережіть себе та рідних!

19.04. День 2 – День мрій та побажань

Чому важливо мріяти?

Вашій увазі 5 причин, чому мріяти – це корисно:

1. Мріяння зменшує стрес і тривогу.

Перерви на мріяння – це не просто розвага, вони нам потрібні. 

Наш мозок не може безперервно зберігати концентрацію і продуктивність, тому він вимагає регулярних періодів розумового розслаблення.

Після довгого дня на роботі або виникнення якоїсь проблеми дозвольте своєму розуму перемикнутися на щось абсолютно не пов’язане із нею, на щось, що приносить задоволення. 

Це може допомогти вам забути про тривожні обставини та дистанціюватися від них.

2.Допомагає розв’язувати проблеми.

Інколи проблеми легше вирішити, якщо розум не зосереджений саме на них. 

Коли ви дозволяєте своїм думкам блукати, згодом зможете поглянути на проблеми більш свіжим поглядом і вирішити їх.

3.Залучає різні частини мозку.

Те, що відбувається у вашому мозку під час мріяння –  досить складно. 

У міру того, як ваш розум блукає, ви використовуєте різні аспекти свого мозку. 

Тоді одночасно працюють виконавча та творча мережа. 

Коли ми активуємо ці різні області мозку, то отримуємо доступ до інформації, яка раніше могла бути недоступною. 

4.Допомагає досягти цілей.

Випадкові думки дійсно некеровані, але дослідження показує, що вони часто мотивовані нашими цілями.

Спортсмени та артисти іноді цілеспрямовано мріють про тренування перед грою або виступом. Цей метод заздалегідь налаштовує їх мозок на успіх. 

Це схоже на розумову практику для досягнення бажаного результату.

Якщо фантазія про перетворення в супергероя може в кінцевому підсумку розчарувати, тому що вона занадто надумана,  то структурована мрія може мотивувати, оскільки вона реалістична.

Приємно мріяти про одну з реальних цілей. Це допоможе продумати кроки, які ви зробите, способи збереження мотивації та подолання перешкод.

5.Розширює творчі можливості.

Дослідження показали, що мріяння корелює з вищим рівнем творчості. 

Під час одного дослідження у студентів було 2 хвилини, щоб придумати якомога більше варіантів використання повсякденних речей (наприклад, зубочисток і цегли).

Ті, хто мріяв першими, замість того, щоб продовжувати зосереджуватися на проблемі, генерували більше творчих ідей. Вони були на 41% продуктивніші та креативніші.

Коли вашому розуму не потрібно їхати по вузькій доріжці, він реорганізує всі шматочки інформації та формує нові і несподівані рішення. 

Не бійтесь мріяти, це буває не лише корисно, а й результативно!!!

18.04. День 1 – Психологія в моєму житті.

Тиждень психології

Берегти себе – головне правило вчителя!

Адже саме ви допомагаєте впоратися зі складними життєвими обставинами учням, а забезпечуючи нормальний навчальний процес, ви покращуєте їх фізичний та психологічний стан. 

Але, на жаль, ваша робота в таких випадках – дуже виснажлива і емоційно витратна. До того ж, якщо ви пережили такий же травматичний досвід, як і учні, спілкування з ними може нагадувати про те, що трапилося. Тому, щоб підтримувати інших людей, важливо дотримуватися головного правила психологічного «самозбереження» – берегти себе. Будь ласка, постарайтеся не нехтувати ним!

Як саме «берегти себе»?

По-перше, залишайте час для себе і своєї сім’ї. Обов’язково знаходьте можливість і сили, щоб відволіктися, провести час зі своїми рідними чи друзями, навіть якщо ви відчуваєте себе вкрай зобов’язаним учням.

По-друге, слідкуйте за своїм фізичним станом: добре харчуйтеся, висипайтеся, в разі необхідності – пройдіть лікування. Іноді дуже важко вчити, якщо ви хворі.

По-третє, візьміть за правило влаштовувати або відвідувати регулярні зустрічі з групою інших вчителів, тобто спілкуватися, підтримувати один одного, обговорювати робочі питання.

По-четверте, не нехтуйте підтримкою інших вчителів, а також пропонуйте свою допомогу. Так ви зможете заміняти один одного, якщо знадобиться. 

Бережіть себе! Все буде Україна!

Соціально-психологічною службою нашої школи створено Телеграм-канал, де будуть поширюватись різноманітні поради та інформація: https://t.me/school15psy

Рекомендовано як для учнів, батьків, так і для вчителів. Миру нам!

Як безпечно пережити воєнний час?

  1. Війна є важким випробуванням для кожного з нас. У цей лихоліття нас постійно переслідують стреси, тривога, втома, почуття нетерпіння. Ми іноді відчуваємо, що сили покинули нас і це може вплинути на наше навчання, роботу та життя вдома. На цій сторінці ви дізнаєтесь кілька правил, які допоможуть вам успішно подолати цю стресову ситуацію. Ці правила, звичайно, не в змозі змінити політичну реальність, але вони можуть змінити ваше життя і допомогти вам спокійно пережити воєнний час чи інші не менш стресові ситуації. Дотримуючись цих нескладних правил, ви станете спокійнішим і сильнішим за духом і тілом.
  • Дотримуйтесь заведеного порядку життя – Звичайне розмірене життя створює острівець безпеки в океані небезпек і бур. Зберігаючи заведений розпорядок дня, ви демонструєте собі та оточуючим, що ви сильні та життєздатні. При цьому ви заявляєте, що продовжуєте жити і сподіватися попри все.
  • Дотримуйтесь режиму здорового харчування, займайтеся спортом та висипайтеся – У здоровому тілі – здоровий дух. Слідкуйте за своїм здоров’ям, і це допоможе вам успішно пережити лихоліття, не долаючи додаткових проблем.
  • Виконуйте вправи на розслаблення – Щоденні вправи на розслаблення допоможуть вам подолати стрес і потяг повсякденного життя. Чим регулярніше ви їх робите, тим краще навчитеся розслаблятися і підтримувати природний баланс в організмі. Все це безпосередньо впливає на настрій і душевний спокій. Спробуйте вправлятися кілька хвилин один-два рази на день.
  • Говоріть про свої почуття з близькими людьми – Почуття подібні до килимів – і ті, й інші потребують догляду та періодичного провітрювання. Якщо ви поділитеся своїми почуттями та переживаннями, то ви знімете з себе їхній тягар і подивіться на них по-новому. Більше того, ви можете з подивом виявити, що й інші люди відчувають те саме, що й ви.
  • Допомагайте іншим – це можуть бути батьки, діти або друзі, яким потрібно трохи участі чи підтримки. Ви також можете зайнятися добровольчою діяльністю в організації, яка вам подобається. Допомагаючи людям, що оточують вас, ви відчуєте себе набагато краще. Крім того, ви зможете довести собі, що у вас достатньо сил для того, щоб самому впоратися із ситуацією та надати допомогу іншим.
  • Виділіть час для улюблених занять – Щодня виділяйте час на те, що ви любите: заняття спортом чи мистецтвом, музика, читання, походи та багато іншого. Це допоможе вам відволіктися від важкої реальності і пам’ятати про те, що навіть у важкі часи можна знайти оазис, який зробить життя кращим.

9.12.2021р. психологом Онищук Г.Г. проведена година психолога у 6-і класі на тему: «Зрозумій світ іншого» та «Толерантність». Здобувачі освіти ознайомилися з критеріями і соціальними виявами толерантності, висвітлювали багатоаспектність поняття «толерантність», розвивали увагу, здатність до емпатії, співчуття.

Особливо толерантно ми повинні ставитися до людей з обмеженими можливостями.

Треба любити людину просто за те, що вона – ЛЮДИНА!


30.11.2021 р. За сприянням психолога школи Онищук Г.Г., в рамках Всеукраїнської кампанії «16 днів проти насильства», з метою привернення уваги до проблем протидії торгівлі людьми була проведена зустріч з керівником Г/О «Волинські перспективи» Пахолюк Н.В. зі здобувачами освіти 11 класів

Під час зустрічі дітям було донесена інформація про актуальну проблему – торгівлі людьми. Випускники дізналися про основні ознаки торгівлі людьми, а також про те, як безпечно організувати свою подорож, або навчання за межами країни. При потребі школярі зможуть безкоштовно скористатися телефоном гарячої Національної лінії – 527. Інформацію, яку отримали діти, вони донесуть до своїх батьків, родичів, знайомих, що сприятиме зменшенню випадків торгівлі людьми в Україні


В рамках декади суспільних дисциплін до Міжнародного дня захисту прав людини соціальний педагог провела годину спілкування з учнями 6 А класу на тему “Мої права”(10.12). Разом зі здобувачами освіти проговорили про права, які має кожна дитина згідно Конвенції ООН щодо прав дитини, а також згадали, які обов’язки має кожен учень перед суспільством)

Протягом тижня до Всеукраїнської акції “16 днів проти насильства” з учнями 10 А (30.11), 11 А (02.12), 11 Б (29.11) були проведені бесіди на тему “Насильство в сучасному світі” та анкетування “Життєві цінності”. З старшокласниками окреслили алгоритм дій протидії насильницьким діянням, види насильства та куди звертатись якщо над тобою вчинили насильство чи ти є свідком протиправних діянь.

02.12.2021р. у рамках Всеукраїнської акції “16 днів проти насильства” проводилась година спілкування практичного психолога школи Ткачук Я.Ю. із учнями 4-А класу на тему: “Розкажи дорослому, якому довіряєш”.
Учні разом із психологом визначили що ж таке насильство та які є види насильства, з’ясували чому потрібно просити допомоги у дорослого, якому довіряєш, переглянули відеоролик відповідної тематики та подарували “сердечні побажання” один одному.
Соціально-психологічна служба школи дякує учням за ініціативність, а класному керівникові Тимощук Г.П. та асистенту вчителя Іванчук М. П. за допомогу та співпрацю.

У рамках Всеукраїнської акції “16 днів проти насильства” у 2-А класі 30.11.2021 року була проведена психологом школи Ткачук Я.Ю. година спілкування “Ми за толерантність – ми проти насильства”. Разом із учнями з’ясували, що таке толерантність, насильство і як повинна поводити себе толерантна людина.
Дякуємо учням та педагогам за активність, а класному керівникові Капець О.В. і асистенту вчителя Паун В. А. за співпрацю!

У рамках Всеукраїнської акції “16 днів проти насильства” з учнями 8-В класу 02.12.2021 року соціальним педагогом проведена година спілкування на тему “Профілактика булінгу в учнівському середовищі”. Разом із учнями з’ясували, що таке БУЛІНГ, його види та наслідки, яка відповідальність наступає за вчинення протиправної поведінки. Учні працювали в групах, переглянули фільм про дане явище та отримали номери гарячих ліній з протидії та запобігання булінгу.

10 жовтня – Всесвітній день психічного здоров'я | Національна Асамблея  людей з інвалідністю України
Взаємозв'язок складових частин здоров'я.

18.03.21 року відбулася спільна година психолога зі старшим  інспектором відділу протидіі кіберзлочинам у Волинській області Департаменту кіберполіціі  старшим лейтенантом Токарем  Романом  Вячеславовичем зі здобувачами освіти 9 Б та 8 Г класів, на якій діти глибше ознайомилися з кібербезпекою в інформаційному  просторі.

Як батькам психологічно допомогти дитині, яка опинилась у ситуації кібербулінгу? 

Ось 5 порад від докторки психологічних наук, професорки, президентки Асоціації медіапсихологів та медіапедагогів України Любові Найдьонової:

  1. Зберігайте спокій і впевненість, що проблему можна вирішити спільними зусиллями.
  2. Не намагайтеся знецінити хвилювання дитини (“що це за проблема?”, “не переймайся, минеться” тощо). Підтримайте дитину емоційно і запевніть, що разом ви все подолаєте.
  3. Не забороняйте гаджети, соцмережі тощо. Часто це найперше, що спадає на думку батькам (“нема інтернету – нема проблеми”). Але можна домовитися з дитиною про те, щоб тимчасово не заходити в соцмережі, щоб додатково не засмучуватися.
  4. Батьки можуть допомогти й підказати, як можна переключитися, відволіктися, розслабитися, заспокоїтися, мобілізуватися. Це можуть бути і фізичні навантаження, які здатні “спалювати” емоції.
  5. Якщо емоції дуже сильні, і звичайних побутових способів боротьби з ними не вистачає, консультуйтеся із психологами. Психологічна підтримка важлива у випадку будь-якого з видів кібербулінгу, але є й такі види кібербулінгу, де лише саморегуляцією не обійтися.

РЕКОМЕНДАЦІЇ ДЛЯ ВЧИТЕЛІВ

  1. Переконайтеся, що всі пристрої надійно захищені (паролями) і заблоковані тоді, коли ви ними не користуєтесь. Якщо вам потрібно вийти з класу, заблокуйте всі пристрої, які використовували, або завершіть сеанс роботи чи вийдіть з облікового запису.
  2. Встановіть правила в школі, де й коли можна користуватися мобільними пристроями. А також правила, що учнів можна фотографувати лише після отримання згоди батьків / опікунів / самих учнів на це. Ці правила мають бути закріплені в шкільній політиці щодо онлайн-безпеки. Така політика має встановлювати ще й порядок реагування на інциденти, пов’язані з безпекою дітей, зокрема, у цифровому середовищі.
  3. Забезпечте фільтрацію й моніторинг даних, які передаються через шкільну мережу, встановивши необхідні програми. Допомогти їх встановити можуть інтернет-провайдери. Учні не повинні отримувати доступу до шкідливого або неприйнятного контенту через шкільну мережу.
  4. Пам’ятайте, що ваші дії та слова в інтернеті можуть вплинути на вашу онлайн-репутацію, а також на репутацію навчального закладу. Ви як користувач/-ка інтернету залишаєте свій цифровий слід – адже різні сайти, соціальні мережі, платформи, відповідно до своїх політик, збирають дані про вашу онлайн-активність. Перевіряйте інформацію, яку поширюєте в соціальних мережах. Перед тим як опублікувати інформацію, подумайте, хто може її побачити. Розповідайте дітям про важливість онлайн-репутації та як правильно її формувати.
  5. Слідкуйте за своєю професійною комунікацією. Для будь-яких контактів між працівниками школи, учнями, батьками чи іншими зацікавленими сторонами завжди використовуйте шкільну електронну пошту замість особистої. У деяких випадках кодекс ділової етики, якщо він погоджений у школі, може передбачати заборону на контакти з учнями на платформах, які не мають стосунку до школи. Наприклад, у месенджерах чи соцмережах. Також рекомендується встановити в школі чіткі правила – як для працівників, так і для учнів – щодо проведення відеоконференцій чи занять у віддаленому режимі. Наприклад, правила, який вигляд має мати місце для проведення уроків, наявність фото профіля тощо.
  6. Сприяйте формуванню цифрових навичок та цифрової грамотності дітей. Говоріть із ними про це на уроках. Намагайтеся включити до навчальних планів аспекти цифрової грамотності. Проводьте заходи в школі про онлайн-безпеку дітей. Водночас, показуйте високий рівень власної цифрової компетентності. І не забувайте проводити регулярну перевірку всіх заходів у школі на дотримання онлайн-безпеки дітей та її можливого удосконалення.
  7. Навчайтеся нового та постійно покращуйте навички цифрової грамотності. Будьте в курсі того, які ризики на дітей можуть чекати в інтернеті, як діти проводять свій час у мережах. Це допоможе вам краще зрозуміти дітей та встановити з ними довірливі взаємини швидше й легше.

Пам’ятайте, що інтернет – одночасно й ризик, і можливість для дітей. Тому освітянам варто робити все можливе, щоби зробити цифрове освітнє середовище максимально безпечним для дітей.

11 лютого 2021 року о 10-тій та 11-тій годині у ЗЗСО №15 за сприяння психолога школи Онищук Галини Григорівни та педагога-організатора Мартовицького Анатолія Олеговича з участю представника Луцького міського центру зайнятості, провідного фахівця з профорієнтації Мазур Наталії Анатоліївни відбулисяz зустрічі здобувачів освіти 9-А та 9-Б класів на тему : «Моя майбутня професія». Здобувачі освіти дізналися про формулу Правильного вибору професії. Ознайомилися з актуальними професіями, дізналися про можливість проходження онлайн-тестування на сайті Державної служби зайнятості

Також спільно з інспекторами ювенальної превенції Двойніновим Василем Васильовичем та Шергей Віталієм Олександровичом був проведений майстер-клас зі здобувачами освіти 5-Д класу на тему : «Основні правила безпечної роботи в інтернеті». Де діти з цікавістю переглядали відео.

Не говорити нецензурних слів самим батькам. Навчити дитину протистояти середовищу й давати гідну відповідь на образи. Лихослів я – проблема внутрішньої невпевненості в собі. 3. Тренуйте себе й дитину розмовляти ввічливо і гарно. 4. Лихослів я – це не спосіб розслабитися. 5. Як наші предки боролися з лихослів ям? Вони казали: Не лихослов. Бо коли людина вимовляє погані слова, від неї відлітає янгол-охоронець. Захисту не матимеш, крила над тобою не буде .

Поради та рекомендації педагогам та батькам щодо протидії булінгу
Нині серед учнівської молоді надзвичайно загострилася проблема насильства, здійснюваного самими дітьми одне до одного.
Останніми роками визнано поширення в освітній практиці такого явища, як шкільний булінг. Це соціальна проблема всього світу протягом останніх ста років, однак вона ще й досі не вивчена. Перші публікації в Україні з’явилися 2005 р.
Булінг (bullying, від анг. bully — хуліган, забіяка, задирака, грубіян, насильник) визначається як утиск, дискримінація, цькування. Цей термін означає тривалий процес свідомого жорстокого ставлення (фізичного і психічного) з боку дитини або групи до іншої дитини або інших дітей.
Мотивацією до булінгу стають заздрість, помста, відчуття неприязні, прагнення відновити справедливість; боротьба за владу; потреба підпорядкування лідерові, нейтралізації суперника, самоствердження тощо аж до задоволення садистських потреб окремих осіб.
Як показує практика, форми шкільного булінгу можуть бути різними:
·           систематичні кепкування з будь-якого приводу (від національності до зовнішнього вигляду дитини);
·           задирство;
·           фізичні і психічні приниження;
·           різного виду знущання;
·           бойкот та ігнорування;
·           псування особистих речей та ін.
Батьки можуть зіграти важливу роль у запобіганні проявів булінгу.
Ось кілька порад про це:
·            Навчайте дітей вирішувати проблеми конструктивно, без агресивності, хваліть їх, коли в них це виходить.
·            Хваліть їх, коли вони добре поводяться, це допоможе їм підняти самооцінку. Дітям потрібна впевненість у собі, щоб вони могли відстояти свою точку зору.
·            Спитайте в дітей, як пройшов їх день у школі, уважно вислухайте, що вони розповідають про шкільне середовище, своїх однокласників і проблеми.
·            Серйозно поставтеся до булінгу. Більшість дітей соромляться розповідати, що їх ображають. Можливо, у вас буде тільки один шанс на те, щоб допомогти дитині.
·            Якщо ви бачите, що когось ображають, обов’язково заступіться за дитину, навіть якщо кривдником є ваш син чи донька.
·            Закликайте дитину допомагати тим, хто цього потребує.
·            Нікого не ображайте самі. Якщо дітей ображають удома, вони будуть зганяти злість на інших. Якщо ваша дитина бачить, що ви ображаєте когось іншого, глузуєте над ним або брешете про когось, вона буде чинити так само.
 
 
 
Якщо ваша дитина стала жертвою булінгу
Якщо ваша дитина не звертається до вас по допомогу, зверніть увагу на такі ознаки, які свідчать про те, що вона стала жертвою булінгу:
·            Дитина стає замкнутою.
·            Утрачає друзів.
·            Гірше вчиться.
·            Утрачає інтерес до занять, які раніше любила.
·            Її одяг порваний або забруднений.
·            Вона приходить додому із синцями.
·            Просить більше кишенькових грошей.
 
Ось як ви можете допомогти своїй дитині:
·            Порозмовляйте з учителем дитини, не варто відразу конфліктувати з батьками кривдника. Якщо вчитель нічого не зробить, зверніться до директора.
·            Навчіть дитину неагресивних способів протистояти булінгу – нехай вона уникає кривдника або ухиляється від нього, переключиться на спілкування із друзями або порозмовляє з кимось, хто міг би їй допомогти.
·            Допоможіть дитині діяти впевнено. Привчіть її ходити з розправленими плечима, дивитись іншим в очі, розмовляти чітко й голосно.
·            Не закликайте дітей вирішувати проблеми за допомогою кулаків. Дитина може постраждати під час бійки, потрапити в неприємності й поглибити конфлікт зі своїми кривдниками.
·            Залучіть дитину до позашкільних занять. Тоді в неї буде більш широке коло спілкування й більше друзів.
 
Якщо кривдником є ваша дитина
Кожному з батьків складно повірити в те, що їхня дитина ображає інших, але іноді це трапляється. Батьки можуть допомогти дитині змінитись і почати добре спілкуватися зі своїми однокласниками.
Ваша дитина може бути кривдником, якщо вона:
·            Не співчуває іншим.
·            Цінує агресивність.
·            Любить командувати.
·            Проявляє нахабство переможця, який не любить програвати.
·            Часто свариться із братами й сестрами.
·            Імпульсивна.
Що ви можете зробити, щоб допомогти дитині:
·            Поставтеся до цього серйозно. Не сприймайте булінг як щось тимчасове.
·            Якщо вас не хвилює, як це позначиться на вашій дитині, пригадайте про те, що страждає хтось інший.
·            Порозмовляйте з дитиною, дізнайтеся, чому вона ображає інших. Дуже часто діти так поводяться, коли відчувають смуток, злість, самотність або невпевненість. Іноді причиною такої поведінки стають якісь зміни вдома, у сім’ї.
·            Навчіть дитину співчувати іншим, поясніть їй, як почувається той, кого ображають.
·            Спитайте в учителя або шкільного психолога, чи є у вашої дитини якісь проблеми у школі. Може, вона відстає з якогось предмету або їй складно завести друзів.
·            Спитайте себе, чи не ображають вашу дитину вдома. Дуже часто діти, які знущаються над іншими, самі стали жертвою знущання батьків або членів сім’ї.

9 листопада 2020р. відбулася година психолога зі здобувачами освіти 6-Г, 7-Г та 9-А класів на тему: “Covid-булінг”, де обговорювали правила поведінки та спілкування з однолітками, які перехворіли на “Covid”. Говорили про те, що кожен має право бути в безпеці. Знущання – це завжди неправильно, і всі ми повинні бути доброзичливими, добре ставитися та підтримувати одне одного.

10 правил, які варто взяти на озброєння зайнятим батькам

Акція 16 днів проти насильства

11 грудня учні 9-11 класів відвідали “Ярмарок професій 2018”, метою якого було здійснення профорієнтаційної роботи щодо вступу до закладів професійної та вищої освіти випускників закладів загальної середньої освіти м.Луцька.

З метою популяризації знань про психологічну службу у ЗЗСО № 15 відбувся Тиждень психології. Були проведені години психолога та години соціального педагога на тему: “Я спілкуюсь з іншими та вчуся розуміти їх”, “Профілактика шкідливих звичок “.

Знайомство дітей ДНЗ № 32 зі школою з метою кращої адаптації майбутніх першокласників до навчання в школі, зустріч з лікарем епідеміологом Волинського обласного центру з профілактики і боротьби з ВІЛ/СНІД.

У квітні місяці відбувся круглий стіл на тему “Адаптація дошкільнят до навчання в школі”  

Початок навчання дошкільнят в школі справедливо вважають кризовим періодом. Подібні перехідні періоди в житті й діяльності дітей висувають специфічні проблеми, які вимагають особливої уваги  учителів, батьків,шкільних психологів. З метою полегшення адаптації дошкільнят до навчання в школі був проведений круглий стіл педагогів, психолога ЗЗСО №15 з вихователями та психологом ЗДО № 29.

8 лютого 2019 року у ЗЗСО № 15 відбулася зустріч старшокласників з представником центру зайнятості, яка провела цікавий і змістовний захід на тему: “Чи знаєш ти, як правильно обрати професію?”. Здобувачі освіти 9-х класів дізналися багато нової, цікавої та необхідної інформації про світ професій.

tep2xr-67ujwbkpwkvv7dxnyjpyo2y2gjllfdqy

В рамках проведення Тижня психології у школі, відбулися заходи на тему: “Попередження насильства в шкільному середовищі”, “Булінг” та “Кібербулінг”. Діти мали змогу поспілкуватися з представниками патрульної поліції.

“Профілактика шкідливих звичок та пропаганда ЗСЖ”, “Найбільше щастя – це здоров’я” (зустріч з психологом наркологічного диспансеру). Екскурсія – знайомство ЗДО №32 зі школою, з метою кращого процесу адаптації до навчання в школі та зустрілися з представниками Центру зайнятості, провели урок на тему: “Всі професії важливі, всі професії потрібні”.

Рисунок1

15 травня у ЗДО №29 спільно з ЗЗСО №15 відбулися батьківські збори майбутніх першокласників на тему: “Формування соціальної готовності дітей 6-го року життя до навчання в школі”. Обговорювали проблеми адаптації дітей дошкільного віку.